Bunkókról

Facebook

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Ezt szívjuk most

Budapest szmogtérképe

Utolsó kommentek:

45. Sikerlista - Kormányzati eredmények

2014.03.24. 01:42 Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn

Közeledik az ikszelés napja. Ideje a számvetésnek, mit is kaptunk az elmúlt négy évben.

Siker.jpg

Sokan, sok helyen közzétették már az alábbi listát, jelen posztban mindössze pár saját gondolatot fűzök hozzájuk, azt sem minden ponthoz, van amit kihagytam, van amit hozzáírtam.

Szubjektív összesítés következik.

Adójóváírás megszüntetése

Helytelen dolognak tartom, hogy a minimálbér adózzon. Az adójóváírást a minimálbér 2-3 szorosáig sávosan lehessen érvényesíteni. Ehhez társuljon az egy kulcsos SZJA , egy mainál magasabb, de 22%-nál alacsonyabb kulccsal. 18-20 százalékot elfogadhatónak tartok.

 

Béren kívüli juttatás drasztikus csökkentése, a cafeteria megadóztatása

Egyfelől üdvözlendő dolog, ha a munkáltató a bért nem mindenféle jogosultságok és utalványok formájában fizeti meg, hanem pénzben. Másfelől Hazánkban az élőmunkának olyan iszonyatos terhei vannak, hogy a munkáltatók egyszerűen kevesebb utalványt adnak, és nem emelnek bért. Ez sok munkavállalónak idénre havi 13.000 Ft nettó fizetéscsökkenést jelentett. Ez egy évben 156.000 Ft minusz.

 

Munkanélküli ellátás átalakítása

Magyarországon a munkanélküli ellátás biztosítási alapon működött. A munkavállaló és a munkáltató teljesített befizetéseket egy alapba, melyből az éppen munkájukat elveszítők segélyezésre kerültek. Sajnos az alap korábban sem elkülönülten működött, ezért már a korábbi kormányok is le-le csippentettek belőle, de ilyen gátlástalan lerablása jelentős mértékű  átalakítása még eddig soha nem történt meg, főleg nem ily egyoldalúan. Bitang jól hangzik, hogy a segélyért dolgozni kelljen, de azt senki nem nézte eddig meg, hogy a munkanélküli segélyre álláskeresési támogatásra jogosult idő felére csökkentésével mennyi pénz is maradt az alapban, és az hova került. Ősbűne a szakszervezeteknek, hogy képtelenek voltak kiharcolni, hogy rálássanak a befizetett járulékok és a kifizetett segélyek egyenlegére. Bár annak tükrében, hogy egy gaskó szakszervezeti tisztségviselő lehet, ez nem is annyira nagy mulasztás.

 

32 ezer fő elbocsátása a közszférából

Ez önmagában elsőre még akár jól is hangzik. Ám van annyi tapasztalatom az állami cégek, és így a közszféra működési területéről, hogy ezen elbocsájtottak helyett hamarosan újra felveszünk másik harminckétezret, és az elbocsájtások kezdődnek elölről, sajnos jellemzően politikai alapon.

 

Munka törvénykönyvének átírása

Itt most nem a munkavállalókat hátrányosan érintő passzusokról fogok írni, mert arról már sokan és sokszor írtak. Egy ismerősöm, ki szakszervezeti tisztségviselő, boldogan újságolta a minap, hogy a Munka Törvénykönyvében a munkavállalókra nézve előnyös változások is voltak. Kérdésemre azt emelte ki, hogy eztán átszervezésre hivatkozva nehezebb, mi több, akár lehetetlen lesz elbocsájtani valakit. Csak végiggondoltam, eddig mindig a választások utáni politikai elbocsájtások fő indoka az átszervezés volt, ahol néha már az is átszervezésnek minősült, ha a minisztériumok felsorolásáról szóló jogszabályban adott minisztériumot vagy háttérintézményt átneveztek.

 

Reprezentációs és üzleti ajándékok utáni adókötelezettség

A jogalkotó abból indul ki, hogy a kisvállalkozó mikor megvesz egy étkészletet, melyet majd a családi ebédeken fognak használni vasárnaponként, akkor azt minden esetben reprezentációs ajándéknak számolja el. Nem a valótlan ajándékozási számlákat üldözik, hanem vélelmezik, hogy mindenki csal. Az államnak ez az egyszerűbb. A tisztességes polgár meg megint hülyének érzi magát.

 

Cégautóadó emelése

Itt egyrészt megint azt vélelmezzük, hogy mindenki magánba használja a cégautót, másrészt ez egy jól és könnyen beszedhető sarc. Apró érdekesség: Egy NSZK-ban is tevékenykedő cég tulajdonosa mesélte, hogy a német telephely könyvelésében a magyar rendszámú saját tulajdonú autójára magyarországi számlákat is elszámolhat a hivatali használat arányában.

 

ÁFA-emelés 25%-ról 27%-ra 

Jó duma, hogy ezáltal az eltitkolt jövedelmek is adóznak majd. Ám az én el nem titkolt jövedelmem egy bizonyos hányada emiatt nem a budaörsi hiperben lett elköltve, hanem a párkányi kishiperben. Ma már bármely 5.000 Ft-nál drágább háztartási gépet érdemesebb Szlovákiából megrendelni. 

 

Kötelező kamarai tagság (regisztráció fedőnévvel) 5000 Ft éves tagdíjjal

A kamarák azzal védekeznek, hogy ingyenes közszolgáltatásokat is ellátnak ezért a pénzért. Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy egykoron volt egy vállalkozásom, melyet megszüntettem még a kötelező kamarai tagság hajdani (1993) bevezetése előtt. A kamara küldött egy szép nap egy ordenáré hangvételű fenyegető levelet, hogy azonnal fizessek, mert adók módjára behajtható, és felnégyelnek. Azóta sem értem, hogy jutottak hozzá egy kilenc hónappal korábban megszűnt vállalkozás adataihoz. - És itt visszautalhatnék a 32.000 közszolga kirúgására is. Összefüggésekben kell gondolkozni!

 

Illetékemelések

Józan ésszel megmagyarázhatatlanok a hazai illetékmértékek. És a velük összekapcsolt szolgáltatások is. Elhunyt édesanyám után megörökölt vagyontárgyak után a gépkocsira meg tudta küldeni az önkormányzat az adóról a határozatot, az ingatlanadóra vonatkozóan magamnak kell bevallással kérni a határozatot, noha édesanyám haláláról valahonnan tudomást szerzett az önkormányzat, hiszen részére nem küldtek értesítőt. A hagyaték is rendben lezajlott, az ingatlant a földhivatal a nevemre vette, stb. Egyszerűen felfoghatatlan és megfejthetetlen mikor melyik hivatal mikor és melyik másik hivatallal hajlandó együttműködni, és mikor pattogtatják a polgárt maguk között az adminisztráció és a bürokrácia útvesztőjében.

 

Az ingatlanadó de facto bevezetése (kommunális adó)

Legharcosabban a mai kormánypárt tiltakozott az ingatlanadó ellen, mégis az engem érintő három ingatlan mindegyikének esetében a 2010-ben győztes fideszes polgármester és testület vezette be, kommunális adó néven. Még jó, hogy Mádi László él, különben forogna sírjában.

 

Környezetvédelmi termékdíj bevezetése, majd emelése

Termékdíj helyett sok dologra betétdíjat kellett volna bevezetni, és kiépíteni a  visszaváltás logisztikáját. Ha megvesz az ember egy üveg pet-palackos vizet, és  termékdíjat fizet érte, attól azt ugyanúgy eldobja az erdőben, mint eddig. Ám ha a betétdíjat fizet, és a boltban adnak érte X Ft-ot, akkor már esetleg érdemes visszavinni a boltba a palackot (netán szegényebb polgároknak direkt rágyüjteni), miáltal tisztább marad a környezet.

 

Üzemanyagok jövedéki adójának emelése, bioetanol és autógáz jövedéki adójának drasztikus emelése.

Sima sarc, mely a kampány-rezsi dumákkal szöges ellentétben áll, azontúl kinyírtak két üzemanyagot is. A dolog ott kezd a hazudozáson túl gusztustalanná válni, amikor visszatekintve azt látjuk, hogy az üzemanyagok ára meredeken emelkedik, miközben az elszámolható költségek, például munkába járás költségtérítése változatlanul 9 Ft/km.

 

Baleseti adó bevezetése

Ez egy egyértelműen hazug indoklással bevezetett, mindössze a lehúzást célzó állami sarc. Az egyik első olyan adó volt, melyet a kormánynak nem volt pofája elénk állni és beszedni, e helyett rátestálta egy olyan szervezetre, melynek könyvelésébe belelát (Felügyelet) és az adó beszedését ráfordítás nélkül ellenőrizni tudja. A baleseti károkból eredő orvosi költségek megtérítése címen szedett adó azért felesleges, mivel a társadalombiztosítónak eddig is jogában állt ezen költségek visszakövetelése a vétkes félen.

 

Rokkantak ellátásának csökkentése és megvonása

Kormánypárti álláspont volt, hogy ki kell szűrni a kamurokkantakat. Helyes! Szűrjük. De gondolkozzunk már el egy kicsit. Adott egy vájár, aki negyven esztendős korában elveszíti a lábát. Innentől kezdve vájárnak alkalmatlan. Vezessük vissza ezt az embert a munka világába, vonjuk meg a rokkantsági ellátását, hiszen fél lábbal még remekül alkalmas matematika tanárnak. - Nagyjából ez volt a kormánypárti érvelés lényege.

 

Szociális hozzájárulási adó

Korábbi nevén nyugdíjjárulék. Míg járulék volt a neve, kötelező volt érte adni valamit, például nyugdíjat. Amióta adó a neve, valamilyen jogcímen beszedi az állam, mi meg remélhetünk.

 

Kaszinóbezárás majd újranyitás, Nemzeti dohányboltok, Tankönyvkiadás

A jól hangzó lózungok mögött mindössze a piac újrafelosztásának célja állt. De még ha nem is akarták megkaparintani a piacot, a vállalkozási kedvet alaposan tökön lőtték. Hogy merészeljek holnap barkácsboltot nyitni, ha holnaputántól a sok barkácsbaleset miatt a kormány kitalálja a nemzeti barkácsboltokat?

 

Rendvédelmi dolgozók korkedvezményes nyugdíjának eltörlése

Ezek a dolgozók annak a tudatában szentelték életüket a köznek, kevés fizetésért nagy veszélynek kitéve magukat, hogy korábban vonulhatnak nyugállományba. Ezt egyfajta társadalmi szerződésként értékeltem. Most az állam felrúgta ezt a velük kötött megállapodást. Azt én sem díjazom, hogy valaki a honvédelmi minisztérium szakácsaként 46 éves korában nyugdíjba menjen, azonban azok az emberek, akikre a cigarettacsempészek lőnek, akit drogosok szándékosan elütnek, akik parancsra bemennek egy égő házba életeket menteni, azokat az embereket nem ártana az államnak és a társadalomnak jobban megbecsülni.

 

 

A lista, melyből szemezgettem, messze nem teljes, hiszen volt itt még pénztárgép, földhaszonbérlet, MOL, Takarékbank, semmisségi törvény, gránitszilárdságú alaptörvény asztala, Lomnici retusálás, manyup, .......

 

Szólj hozzá!

Címkék: fidesz Választás Kampány

A bejegyzés trackback címe:

http://darazskarcsi.blog.hu/api/trackback/id/tr325786924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.